پیش بینی زوال عقل فقط با معاینه چشم

بر اساس یک مطالعه جدید، آزمایشات ساده بینایی می تواند پیش بینی کند که در طول مدت ۱۸ ماه بعد کدام افراد مبتلا به پارکینسون دچار نقص شناختی و زوال عقل احتمالی می شوند.

به گزارش بهداشت نیوز، محققان همچنین دریافتند که ارتباطات ساختاری و عملکردی مناطق مغزی در افراد مبتلا به پارکینسون، به ویژه در افراد دارای مشکلات بینایی، در کل مغز تفکیک می‌شوند.

شواهد این مطالعه حاکی از آن است که تغییرات بینایی قبل از زوال شناختی در بسیاری از افراد مبتلا به پارکینسون رخ می‌دهد.

نتایج مطالعات نشان می‌دهند که چگونه ضایعات و تغییر در سیم کشی مغز زمینه ساز اختلال شناختی در بسیاری از افراد مبتلا به پارکینسون است.

دکتر «آنجلیکی زارکالی»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کاالج لندن، در این باره می‌گوید: «ما دریافتیم افرادی که به بیماری پارکینسون مبتلا بوده و دارای مشکلات بینایی هستند، بیشتر دچار زوال عقل می‌شوند و به نظر می‌رسد که ناشی از تغییرات اساسی در سیم کشی مغز انها باشد.»

وی در ادامه می‌افزاید: «تست های بینایی ممکن است فرصتی برای پیش بینی زوال عقل در مبتلایان به پارکینسون پیش از آغاز آن باشد و به ما کمک کند تا قبل از اینکه خیلی دیر شود راه‌هایی برای جلوگیری از زوال شناختی بیابیم.»

محققان ۷۷ فرد مبتلا به بیماری پارکینسون را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند آزمایشات ساده بینایی پیش بینی می‌کند چه کسانی بعد از یک سال و نیم به زوال عقل مبتلا می‌شوند.

زوال عقل یک جنبه شایع و ناتوان کننده از بیماری پارکینسون است که طبق برآوردها، در طی ۱۰ سال پس از تشخیص پارکینسون، تقریباً ۵۰ درصد افراد دچار این عارضه می‌شوند.

مطالعه جدید همچنین نشان داد کسانی که به زوال عقل پارکینسون مبتلا می‌شوند، در سیم کشی مغزشان، از جمله در مناطق مربوط به بینایی و حافظه، ضایعاتی ایجاد می‌شود.

منبع: https://behdasht.news

نویسنده
مطالب پیشنهادی