سازمان جهانی بهداشت: دندانپزشکی را جز در موارد ضروری به تعویق بیاندازید

سازمان جهانی بهداشت در دستورالعمل جدید خود از همگان خواسته است که در شرایط فعلی همه‌گیری کرونا، از رفتن به دندانپزشکی به جز در مواقع ضروری خودداری کنند.

در این دستورالعمل، سازمان جهانی بهداشت با توجه به بحران سلامت کنونی به افراد توصیه کرده است که مراجعه به دندانپزشک برای چک منظم، تمیزسازی و انجام اقدامات پیشگیرانه دیگر را به تعویق بیاندازند و از رفتن به مطب دندانپزشکی خودداری کنند.

در راهنمای منتشره توسط این سازمان، تنها موارد استثناء که رفتن به دندانپزشکی در آن‌ شرایط ناگزیر است موارد زیر شمرده شده‌اند: «عفونت دهان، خونریزی به نحوی که بند نیاید، و درد شدید دندان به طوری که با قرص‌های ضد درد قابل درمان نباشد

ز آنجا که انجام معاینات دنداپزشکی نیازمند نزدیکی زیاد بین دکتر و بیمار است و کار بر روی دندان‌ها ذرات میکروسکوپی را در هوا منتشر می‌کند؛ قرارهای دندانپزشکی به لحاظ انتشار ویروس کرونا در رده «ریسک بالا» قرار می‌گیرند.

ذرات حای ویروس کرونا، که عامل بیماری کووید-۱۹ است، می‌توانند از طریق بینی یا چشم‌ها جذب شوند.

مطابق توصیه سازمان جهانی بهداشت، مردم باید تا زمانی که نرخ ابتلا در جوامع‌شان به طور محسوسی کاهش نیافته است از رفتن به مطب‌های دندانپزشکی اجتناب کنند.

این سازمان همچنین اضافه کرده است که در صورت مقدور بودن، بیماران از طریق اینترنتی و ویزیت‌های آنلاین روند تشخیص و درمان را پی بگیرند.

منبع: https://per.euronews.com

نویسنده
مطالب پیشنهادی
پذیرش ۷ مقاله اساتید و دانشجویان وارستگان در چهارمین کنگره بین الملل سلامت همراه

پذیرش ۷ مقاله اساتید و دانشجویان وارستگان در چهارمین کنگره بین الملل سلامت همراه

مقالات دکتر فاطمه مقبلی و دکتر محمدرضا مظاهری حبیبی به عنوان نویسنده مسئول به همراه دانشجویان رشته تغذیه و رشته HIT در چهارمین کنگره بین المللی سلامت همراه که بصورت آنلاین و با رویکرد پاندمی کووید برگزار گردید، پذیرش شد.