حد نصاب ۲۵ درصد نمره زبان انگلیسی در کنکور ارشد علوم پزشکی ۹۹ حذف شد

با توجه به پیگیری مکرر داوطلبان در خصوص کسب ۲۵ درصد نمره زبان، لازم به ذکر است بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش وزارت بهداشت مصوبه (لزوم کسب ۲۵ درصد نمره درس زبان از آزمون پذیرش کارشناسی ارشد سال ۹۹) حذف شده است.....

با توجه به پیگیری مکرر داوطلبان در خصوص کسب ۲۵ درصد نمره زبان، لازم به ذکر است بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش وزارت بهداشت مصوبه (لزوم کسب ۲۵ درصد نمره درس زبان از آزمون پذیرش کارشناسی ارشد سال ۹۹) حذف شده است.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت جزئیات و شرایط حذف حد نصاب نمره زبان در آزمون دکتری و کارشناسی ارشد دانشگاه های علوم پزشکی را تشریح کرد:

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مفدا، دکتر آبتین حیدرزاده ضمن بیان این مطلب به حد نصاب نمره زبان در آزمون کارشناسی ارشد اشاره کرد و گفت: تغییراتی در حد نصاب زبان انگلیسی در این آزمون داشتیم که بر اساس این تغییرات حد نصاب نمره زبان برای ورودی در آزمون کارشناسی ارشد حذف شده است اما در عوض ضرایب درس زبان افزایش پیدا کرده است یعنی تا قبل از این تغییرات ضریب زبان دو بود که با اعمال این تغییرات به ضریب سه افزایش یافته است.

وی در ادامه تصریح کرد: در تلاش هستیم مصوب کنیم که شرط فارغ التحصیلی دانشجویان دوره کارشناسی ارشد رشته های علوم پزشکی کسب حدنصاب نمره زبان انگلیسی در آزمون MHLE باشد.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت در خصوص حد نصاب نمره زبان در آزمون دکتری این وزارتخانه نیز گفت: حد نصاب نمره زبان در این آزمون ۵۵ تعیین شده بود، این حد نصاب نیز حذف شد اما دانشجویان در آزمون جامع باید حد نصاب این نمره زبان را در آزمون MHLE داشته باشند.

دکتر حیدر زاده خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در سال جاری فرصت کافی تا زمان برگزاری آزمون دکتری وزارت بهداشت نداریم، لذا دانشجویان آزمون زبان ندارند ولی آزمون نمره MHLE دانشجویان در بخش مصاحبه لحاظ خواهد شد. بنابراین دانشجویان آزمون اصلی را بدون زبان برگزار خواهند کرد.

نویسنده
زهرا نصیری

زهرا نصیری

فارغ التحصیل کارشناسی رشته فناوری اطلاعات سلامت از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه علوم پزشکی کاشان علاقه مند به فناوری اطلاعات در حوزه سلامت و استفاده از IT در مراقبت سلامت

مطالب پیشنهادی