اجرای پرونده الکترونیک سلامت، اقتصاد سلامت را شفاف می‌کند

اجرای پرونده الکترونیک سلامت، اقتصاد سلامت را شفاف می‌کند

وزیر بهداشت گفت: اجرای پرونده الکترونیک سلامت و الزامات آن از جمله برنامه نسخه الکترونیکی قطعا منجر به شفافیت می‌شود، زیرا راهی به جز این مسیر نیست که گردش دارو و اقتصاد سلامت را بهینه و شفاف سازد. به گزارش انجمن فن آوری اطلاعات سلامت ایران، دکتر سعید نمکی درباره اجرای برنامه نسخه نویسی الکترونیک افزود: بعد از این که پرونده الکترونیکی سلامت تکمیل شد، به صورت جدی و هفتگی در حال پرداختن به برنامه نسخه پیچی الکترونیک و نسخه نویسی الکترونیک هستیم. وی ادامه داد: این کار با کمک سازمان بیمه سلامت، سازمان تامین اجتماعی و سازمان نظام پزشکی در حال انجام است و کار را بر اساس برنامه زمان بندی پیش می‌بریم. بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، وزیر بهداشت افزود: تغییر همیشه با مقاومت همراه است. یکی از دلایل بر زمین ماندن پرونده الکترونیک سلامت این بود که احتمالا برخی تمایلی به شفاف سازی در این حد ندارند و قطعا مقاومت‌هایی در زمینه نسخه الکترونیکی هم وجود دارد، اما وزارت بهداشت برای اجرای برنامه نسخه الکترونیکی ایستاده است و این برنامه اجرایی می‌شود. نمکی اظهار داشت: هوشمند کردن نظام سلامت و به کارگیری افراد سالم برای کنترل سامانه‌های الکترونیک، تنها راه برچیدن مراکزی مانند ناصرخسرو و قاچاق دارو است.

نویسنده
زهرا نصیری

زهرا نصیری

فارغ التحصیل کارشناسی رشته فناوری اطلاعات سلامت از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه علوم پزشکی کاشان علاقه مند به فناوری اطلاعات در حوزه سلامت و استفاده از IT در مراقبت سلامت

مطالب پیشنهادی
اولین تزریق واکسن ایرانی کرونا برای دختر رییس ستاد اجرایی فرمان امام

اولین تزریق واکسن ایرانی کرونا برای دختر رییس ستاد اجرایی فرمان امام

اولین تزریق انسانی واکسن ایرانی کرونا با حضور وزیر بهداشت، معاون علمی ریاست جمهوری، رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و تیم تحقیقاتی این واکسن صبح امروز انجام شد. نخستین تزریق با موفقیت و بدون علائمی نظیر َشوک و تب تا این لحظه انجام شد. طیبه مخبر اولین داوطلب دریافت واکسن ایرانی کرونا گفت: امیدوارم این فرآیند علمی به نتیجه برسد، من هم مثل بقیه مردم هستم.