ﻳﺎدﮔﻴﺮي روش ﻫﺎ و ﻣﺮاﺣﻞ اﺳﺘﺎﻧﺪاردﺳﺎزی ﭘﺮوﻧﺪه الکترونیک ﭘﺰﺷﻜﻲ

ﻳﺎدﮔﻴﺮي روش ﻫﺎ و ﻣﺮاﺣﻞ اﺳﺘﺎﻧﺪاردﺳﺎزی ﭘﺮوﻧﺪه الکترونیک ﭘﺰﺷﻜﻲ

نویسندگان: صدوقی فرحناز، امین پورفرزانه

چکیده:

مقدمه: استانداردسازي يکي از مهم ترين عوامل موفقيت سازمان هاي بهداشتي و درماني محسوب مي شود. مطالعه حاضر به معرفي روش ها و مراحل استانداردسازي پرونده هاي الکترونيک پزشکي مي پردازد.
روش ها: مطالعه حاضر از نوع مروري بوده که با هدف بررسي روش ها و مراحل فرايند استانداردسازي پرونده هاي الکترونيک پزشکي انجام گرفت.
نتايج: مقايسه اطلاعات بازيابي شده نشان مي دهد که فرايند استانداردسازي پرونده هاي الکترونيک پزشکي مراحل متعددي را در بر مي گيرد. نخستين مرحله، وجود تقاضا براي استاندارد است. مرحله دوم، ايجاد استاندارد بر اساس ويژگي هاي مورد نيازي است که در مرحله اول مشخص شده است. پس از تاييد نهاد استانداردسازي، استاندارد به يک نمونه اوليه تبديل شده و مورد آزمايش قرار مي گيرد. در نهايت و در صورت کسب نتايج مثبت، استاندارد موردنظر منتشر مي شود.
نتيجه گيري: در استانداردسازي پرونده هاي الکترونيک پزشکي بيماران هم سازمان هاي توسعه دهنده استاندارد و هم سازمان هاي تخصصي مراقبت سلامت نقش تعيين کننده دارند. با اين حال، برخي از استانداردهاي عمومي فناوري اطلاعات نيز در توسعه و کاربرد پرونده هاي الکترونيک پزشکي تاثيراتي چشمگير داشته اند
.

 

مرورگر شما قادر به خواندن PDF نیست لطفا برای دانلود فایل اینجا را کلیک کنید.

فایل های ضمیمه

دانلود فایل

نویسنده
زهرا نصیری

زهرا نصیری

فارغ التحصیل کارشناسی رشته فناوری اطلاعات سلامت از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه علوم پزشکی کاشان علاقه مند به فناوری اطلاعات در حوزه سلامت و استفاده از IT در مراقبت سلامت

مطالب پیشنهادی