دﺳﺘﺎوردﻫﺎي ﺗﻮﺳﻌﻪ ﭘﻮرﺗﺎل ﻃﺐ ﺳﺎﻟﻤﻨﺪان

دﺳﺘﺎوردﻫﺎي ﺗﻮﺳﻌﻪ ﭘﻮرﺗﺎل ﻃﺐ ﺳﺎﻟﻤﻨﺪان

نویسندگان:

صفدری رضا، علیزاده مهتاب، ارزاقی سید مسعود، فخرزاده حسین،رفیعی مینو، شریفی فرشاد، محمدی آذر مریم

 

چکیده:

هدف: توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات در ابعاد مختلف اجتماعي و اقتصادي سبب شده است که امروزه کاربردهاي نويني از اين فناوري ها در قالب و شکل جديدي پا به عرضه بگذارد و طيفي از خدمات گوناگون را در برگيرد. استفاده از پورتال طب سالمندان نقطه دسترسي منحصر به فردي را به دامنه وسيعي از منابع و محتواي اطلاعاتي براي متخصصين طب سالمندان، پزشکان و ساير شاغلين بهداشتي، سالمندان و خانواده هاي آنها فراهم کرده و برنامه هاي کاربردي و اطلاعات موجود در آن منابع مختلف و ناهمگون را يکپارچه مي کند. از اين رو راه اندازي پورتال ملي طب سالمندان بهترين راهکار براي رفع اين مساله است. پژوهش حاضر با هدف مقايسه پورتال هاي طب سالمندان در چندين کشور و ارائه پيشنهادات در اين زمينه صورت گرفته است.
روش ها: اين پژوهش از نوع توصيفي-تطبيقي مي باشد. بررسي تطبيقي در خصوص پورتال طب سالمندان در کشورهاي منتخب انجام گرفته و نتايج مورد بحث و بررسي قرار گرفته است.
نتيجه گيري: ايجاد يک پورتال جامع تخصصي برخوردار از تمامي ويژگي هاي مطلوب با پشتوانه راهبردي توسعه و نگهداشت پورتال و آناليز نيازهاي کاربران تحقق مي يابد. همچنين وجود ساختار مشخص و يکپارچه نظام خدمات و مراقبت هاي سالمندان شرط اصلي تحقق و يکپارچگي خدمات و محتويات ارائه شده پورتال سالمندان است.

مرورگر شما قادر به خواندن PDF نیست لطفا برای دانلود فایل اینجا را کلیک کنید.

فایل های ضمیمه

دانلود فایل

نویسنده
زهرا نصیری

زهرا نصیری

فارغ التحصیل کارشناسی رشته فناوری اطلاعات سلامت از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه علوم پزشکی کاشان علاقه مند به فناوری اطلاعات در حوزه سلامت و استفاده از IT در مراقبت سلامت

مطالب پیشنهادی